Jente/kvinne,
Jeg har levd med overspising hele livet og ønsker nå hjelp
ROS svarer
Hei,
Så fint at du tar kontakt her.
Det høres utfordrende ut for deg å ha levd med overspising hele livet og det er veldig fint at du nå ønsker hjelp. Det finnes flere måter å få hjelpe med dette på. For noen så kan det være fint å gå til fastlegen sin og forklare hvordan en har det, og at en ønsker videre hjelp. Det er også mulig å ta kontakt med oss her i ROS. Vi tilbyr individuelle samtaler der du får snakket med samme rådgiver over tid. Vi driver ikke med behandling, men veiledning og hjelp til selvhjelp. Om du ønsker, så kan du lese mer om det tilbudet her. Innenfor individuelle samtaler tilbyr vi også veiledning i selvhjelpsprogrammet "Få bukt med overspising", det kan du lese mer om her. Vi tilbyr fysiske samtaler ved alle sentrene våre, og digitale samtaler for de som ikke bor i nærheten av et senter.
Om du ønsker så kan du også lese mer om overspisingslidelse på denne siden her.
Dersom du ønsker eller har noen flere spørsmål så er det også mulig å ta kontakt med oss på vår rådgivningstelefon eller via vår anonyme chattetjeneste.
Håper dette svaret kan gi deg litt klarhet for hvordan du kan søke hjelp videre,
Med vennlig hilsen Rådgiver i ROS.

Gi svar
Tusen takk!
Vi bruker cookies for at nettsiden skal fungere, og for enkelte funksjoner som statsistikk . Du kan selv velge hvilke cookies du vil tillate. Du kan lese mer i cookie-erklæringen.
Velkommen til å kontakte oss i våre åpningstider:
Mandag–torsdag: 10-16 og 17-21
Fredag: 10-16
Chatten holder stengt for lunsjpause kl. 11.30-12.00 alle dager.
ROS – Rådgivning om spiseforstyrrelser er et lavterskeltilbud og en interesseorganisasjon for alle som er berørt av problematikk rundt mat og kropp – for de som har eller har hatt en spiseforstyrrelse, og for deres pårørende.